Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Community Member stonysativa's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    28

    Default Help my German friend

    I have a guildie, speaks a little english but is german. we have fun but i fear i hold him back being in an american guild. i didnt notice any german guild in the orien master list. anyone know a german guild that i might help my friend with? possibly drop me a name of an officer or leader that understands a little english. holler here or in Orien @ Stony

  2. #2
    Community Member Alektronic's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    438

    Default

    I'd suggest posting in the German forums as well. You may consider switching servers as well. I've run into a good number of German players/guilds on Thelanis, Ghallanda (and maybe Khyber). Don't play on Orien, so can't help you there =/. GL.
    -Thelanis toons- Alektronic (wolf), Bakeneko (monk), Ghyldra (druid), Hermeros (crafter), Lecker (wf wiz),
    Panaceus (elemental barb), Quallus (SDK), Taigong (acrobat), Vamprix (warlock), Vercigetorix (bard)

  3. #3
    The Hatchery karl_k0ch's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    3,503

    Default

    There are at least two german speaking guilds, Soko Irrlicht and Krieger des Lichts, but I don't know how the recruitment policies are, and if they are populated enough to provide a non-english gaming experience.

    Nevertheless, the easiest way to get in touch with other german speaking players would be the german chat channel. To enter it, type /joinchannel deutsch.

    For further questions, do not hesitate to contact Meinir or one of my alts (Flodur, Twiddler, Thorkar).

    And in case you want to link this thread directly, here the german version for your guild mate:

    Es gibt mindestens zwei deutschsprachige Gilden, nämlich Soko Irrlicht und Krieger des Lichts. Ich weiß aber leider nicht, ob und unter welchen Umständen die neue Mitglieder aufnehmen, und genug Gildenmitglieder zusammenkommen, um eine weitestgehend deutschsprachige Spielerverständigung zu ermöglichen.

    Wie dem auch sei, die beste Möglichkeit, um mit anderen deutschsprachigen Spieler in Kontakt zu kommen, ist der deutsche Chatchannel. Dort treiben sich Spieler aus diesen und auch anderen Gilden herum.

    Das geht so:
    Tippe "/joinchannel deutsch" in das Chatfeld ein.
    Der Channel deutsch wird ab jetzt immer bei einloggen mit diesem Charakter betreten.
    In den Channel kann man Nachrichten schreiben, indem man Outgoing Test auf "UserChat1" stellt. Oder seiner Nachricht ein "/1" voranstellt.
    Ich habe mir einen eigenen tab für den Chatchannel erstellt, in dem ich alle Incoming Texts bis auf UserChat1 deaktiviert habe und den outgoing auf UserChat1 gestellt habe.

    Bei weiteren Fragen stehe ich online mit Meinir oder einem meiner Alts (Flodur, Twiddler, Thorkar) zur Verfügung.
    Toons on Orien: Meinir // Flodur // Twiddler // Thorkar // Impetor // Juliacantor // Minor all Soko Irrlicht
    Quote Originally Posted by Vargouille View Post
    We may or may not intentionally insert in red herrings, purple mackerels, or horses of different colors. Void where prohibited. Not available in all planes of existence.

  4. #4
    Community Member stonysativa's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    28

    Default

    thx for the feedback. i will talk to him and give him the info. he's more than welcome to stay in my guild but i thought he'd have more fun with people he could talk to more. again, ty all.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

This form's session has expired. You need to reload the page.

Reload